torsdag 21 juli 2011

Pannkakstårta

I början av sommaren önskade sig kusinen en pannkakstårta. Men sen drog hon till USA på språkresa i tre veckor, och då lovade jag nog vid något svagt tillfälle att vi skulle göra pannkakstårta för att fira hennes hemkomst. Och nu är hon ju hemma igen, så igår slog vi till på pannkaksfest. Fast jag hade redan garderat mig och lejt bort själva pannkaksbakandet, för jag har nämligen aldrig lyckats göra pannkakor någon gång utan att bli förbannad, och dyrt och heligt lovat mig själv att aldrig göra pannkakor igen...

Men däremot själva tårtfixandet kunde jag assistera med. Det var bara att kladda på lite grädde, glass, skivade jordgubbar, skivade bananer och hallonsylt mellan lagren. Glass rekommenderas dock inte, för den bara smiter iväg. Men smaken var det absolut inget fel på. Mums!

Nu drar den enda kusinen till Frankrike och den andra på kollo. Undrar hur vi ska fira nästa hemkomst?