måndag 11 juli 2011

Sveriges sydligaste udde

Ni som har koll på mig och mitt helgsällskap på Fejjan lär ju inte ha missat helgens bravader. Vi delade upp arbetsuppgifterna som så att KP skötte incheckandet och jag fotograferandet. Ja, det kan hända att det bara var vi som tyckte det var roligt, men det räckte för oss. ;)

Vi steg upp i ottan i lördags och lämnade Malmö för att hinna med så mycket som möjligt under vår Österlentur. Jag såg nog fram emot turen lika mycket som besöket. När man är född och uppvuxen på Österlen är det lätt att bli hemmablind. Och dessutom är det ingen i ens omgivning som är speciellt intresserad av att göra "turistutflykter". Man har ju redan varit överallt. Tycker man. För hundra år sen i alla fall. Men nu var det dags, och då fick vi ju passa på att trycka in allt och lite till på en och samma dag.

Första stoppet var Smygehuk och Sveriges sydligaste udde.  
 

1 kommentar:

mamma sa...

härlig rundtur ni gjort, själv längtar jag efter att göra en liknande, om jag någonsin varit på alla ställena så var det många år sedan, men vem vet med livets första riktiga semester finns det kanske tid och ork till det, fina bilder o ja jag följde er väg via era incheckningar