söndag 3 juli 2011

Känslan av nystädat

Det är inte mycket som slår känslan av nystädat. Inte för att det är så att jag tycker det är jätteroligt att städa precis, men resultatet och känslan efteråt är nästan alltid värt besväret. Problemet är bara att jag sällan kommer ihåg det förrän just efteråt, vilket gör att den där processen att faktiskt komma igång med städningen kan bli rätt besvärlig och utdragen...

Den där känslan av rent. Bortjagade dammråttor, nyfluffade kuddar och nya gröna äpplen att matcha kudden i hörnet med. Ja, jag har liksom inget annat som är grönt, så vad gör man inte. Och framför allt att alla saker är tillbaka på sin plats där de hör hemma (ja åtminstone på ytan; bakom kulisserna i skåp och lådor finns det ju en del framtidsprojekt att ta sig an...). Varför de överhuvudtaget traskat iväg från sin plats under veckan (veckornas) lopp är oklart. Kisse tyckte tydligen att han hörde hemma i handfatet i badrummet, och det får väl stå för honom. Dessutom doftar det nybakt. It works for me.

Det är varmt och klibbigt, och jag känner mig svettigare än efter en joggingrunda. Om det säger mer om min löpning eller min städning lämnar jag åt läsaren att bedöma. Men jag gissar att den där känslan av nystädat blir ännu lite bättre efter en kall dusch.

3 kommentarer:

Kattis sa...

Och testar nya kameran tror jag minsann.... :)

mamma sa...

mm håller med om känslan av nystädat, trist bara att orken inte räcker till allt, men du e bra på det där med gröna äpplen till kudden, men här luktade det minsann rejält nybakat igår, ha de gott kram

mamma, igen sa...

t.o.m kisen sprayflaska passar ihop med rosa kudden, och visst passar kisen i handfatet