torsdag 14 juli 2011

Müsli från Olof Viktors

För några år sen hade jag dille på att göra egen müsli som jag rostade i ugnen. Men trots att det var både roligt, gott, hyfsat enkelt och man fick bestämma innehållet i müslin själv så gick visst det där dillet över någonstans längs vägen. Varje gång jag står i affären och ska försöka välja müsli bland alla miljoner sorter (och egentligen inte hittar något som faller mig riktigt i smaken) tänker jag att jag måste göra egen igen. Nästa gång. Måste bara handla hem lite roliga grejer att ha i först. Men så blir det aldrig nån nästa gång...

Förra veckan gjorde dock Ernst egen müsli på tv, och i lördags när vi var på Olof Viktors köpte jag en påse av deras äpple & nöt-müsli med mig hem. Det känns som ett tecken. På att det är dags att komma till skott. Måste bara äta upp den här påsen först...

Olof Vikors äpple & nöt-müsli. Mer än 60% frukt och nötter.
Ingredienser: havregryn, äpplejuice, rostade hasselnötter, valnötter, gul sirap, rapsolja, torkade äpplebitar, gröna pumpafrökärnor, solrosfrö, linfrö och citronsaft.

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Fixar du bara en bra Spotify-lista också så kommer jag på momangen. :-) Ha en fin dag. Kram och pepp

mormor sa...

Låter smarrigt!