onsdag 13 juli 2011

Rundan

I söndags var vi tillbaka i Malmö, och det var också där vi tänkte hålla oss. Dagen började soft med lite sovmorgon och lyxfrukost med müsli från Olof Viktors. När vi hade piggnat till tog vi oss in till stan och hoppade på Rundan för att åka just en runda på kanalen. 50 minuter och 21 broar senare hade vi haft en trevlig tur på vattnet i strålande solsken. Den här typen av båt vågar till och med jag åka. Jag som ju annars bara gillar vattnet - från land.

Jag turistade lite även förra sommaren och åkte Rundan redan då, så jag kände ju igen mig. Men det var mysigt i alla fall, och trevligt att se stan från en annan vinkel. Eller att se stan överhuvudtaget för min del, jag som nästan aldrig är inne i city...

1 kommentar:

mormor sa...

Känns som det var hundra år sedan jag åkte rundan. Kanske dags snart. Men vi åkte den allra första rundturen nån gång på 50-talet.Har man bara rätt bekanta så blir man inbjuden