onsdag 13 juli 2011

Is this my lucky week?

Igår fick jag en Sverigelott på posten (efter att ha varit med och tävlat i en bloggtävling) tillsammans med en hälsning från en fd kollega. Jag hade tänkt spara lotten och skrapa den idag istället, men så hade jag lite flyt igår kväll och tänkte att det var lika bra att rida på vågen. Och det lyckades!

Tre st 100-lappar skrapade jag fram. Ja alltså, jag får ju bara en 100-ing, men ni fattar. Frågan är om man ska ta hundringen och vara nöjd eller om man ska gambla lite och ta fyra nya lotter? Det är ju svindlande summor vi pratar om, så ni förstår beslutsångesten. Kanske är det här min turvecka? Men vågar jag satsa turen på lotterna? Jag har ju annat som jag kanske behöver turen bättre till? Tror att jag avvaktar med att lösa in lotten till lite senare i veckan, antingen för att fira eller som plåster på såren.

Men ni kan väl hålla tummarna i alla fall?

1 kommentar:

Nenny sa...

Grattis!
Jag säger Nya lotter och håller bägge tummarna för dig!!
=)
Kram kram