lördag 23 juli 2011

6 veckor

Från att ha varit drygt 4 månader kvar när jag fick presenten, är det helt plötsligt nu bara 6 veckor kvar. Till Tjejmilen. Hur gick det till? Var blev tiden av? Och framför allt, var blev träningen av??

Den försvann visst nånstans längs vägen, och bäddades kanske in i ett gäng mindre bra ursäkter. Alla med en sak gemensamt; jag själv. Så om det är jag själv som har ställt till det är det ju bara jag själv som kan fixa till det. Frågan är bara om det går att komma i milform på 6 veckor, från noll till hundra liksom? Det är åtminstone värt ett försök, och bör ju knappast bli sämre om jag i alla fall försöker...

Jag har visserligen sprungit några gånger då och då under tiden, men inte speciellt regelbundet. Så dagens morgonrunda får nog räknas som den första "riktiga". 45 minuter var jag ute, men jag ska förstås inte lura någon att tro att jag sågs springande hela den tiden. Det blev jogg blandat med några promenad- och stretchpauser ner till havet och tillbaka. Och inte att förglömma tre backintervaller "mitt på hållet". Ca 4,5 km enligt Eniros rita & mät-funktion.

3 pass per vecka, verkar det rimligt? Feel free att piska mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag tror du borde ta en pulspromenad varje dag så du vänjer ditt hjärta att jobba hårdare.

Att jogga 3/vecka låter som ett bra mål.Det borde räcka med 30-45 min per gång.

Jag funderar på anmäla mig också!

Kram

Kattis sa...

Jag piskar dig om du piskar mig. Deal?

Sara sa...

Kör hårt. Vi får hjälpas åt att ta oss runt den där milen....