lördag 13 maj 2006

Ännu ett par till samlingen...

Tur jag inte köper resor när jag jobbar på Resesäljarna lika ofta som jag köper skor när jag jobbar på DinSko... Hehe. Råkade få ett par till med mig hem idag. Det roliga är att vi har samma "problem" allihopa där. Och man får alltid samma svar varje gång vi rådfrågar varandra: "...*liten stunds betänketid o spanande av skon*... alltså, det är ju inga pengar...." Vi resonerar likadant allihop. 112,50 för ett par skor är faktiskt inte speciellt mycket pengar! Jag tänker inte ens skämmas för det! Pengarna jag tjänar på DinSko är bara bonuspengar utöver min "vanliga lön" o för de pengarna köper jag skor med gott samvete! =)
Ett par svarta av den här modellen blev det.


Är också på g o köpa ett par Crocs aka "Foppa-tofflor", egentligen är de ju groteskt fula men alla säger att de är så himla sköna o ja, jag får väl erkänna, det suger i skoköparnerven... Daniel på jobbet ska skicka efter från England, o då går de på 400 istället för 700 kr så då kan man ju börja fundera på det. Lutar åt ett par i färgen Khaki eller Sage.

Köpte en ny kudde häromdan (eller rättare sagt fick i födelsedagspresent av Sara), jag vet inte om det beror på den men sen dess har jag faktiskt sovit ganska bra om nätterna o inte alls haft lika ont i nacken. Oavsett om det beror på kudden eller inte så är det skönt att inte ha så ont - o så är kudden skön också!
Sov ända till klockan ringde kl 10 imorse... =)

Imorgon är jag ledig o det ska bli riktigt skönt. Ska nog bara gå o träna o ta det lugnt o va hemma o pyssla på. Ska försöka sova ut o samla lite energi. Bara några veckor kvar innan det bär av igen. Funderar på att besöka Skånelandet en sväng helgen innan jag åker till Mallis, för då är jag ju ändå halvvägs när jag ska till Stockholm. Behöver bara kompa några timmar på måndan för att få en långhelg där innan...

Nu ska jag ta av mig mina nya skor o lägga mig i soffan o läsa Tidningen 7 tror jag.
Ha en trevlig lördagkväll!



2 kommentarer:

Sara sa...

ah dom där skorna är jag lite sugen på också.... vad kostar dom? Förstår inte riktigt vad du ska med alla skor till, men till samlingen kan det ju alltid vara bra med ett par till... =)

mamma sa...

crocsen är skööna! låter trevligt med ett skånebesök. hoppas jag inte jobbar alltför mycket då. ha det gott, kram