söndag 7 maj 2006

Förmiddagspromenad i solskenet

Idag är det ännu varmare. Över 20 grader i skuggan visade termometern på imorse vid halv tio. Upp mot 24-25 nu. Hade faktiskt en allvarlig tanke på att försöka ge mig på säsongens första jogg idag, men dels var jag helt groggy när jag vaknade (sovit mer eller mindre sen halv åtta igår då till typ nio imorse förutom en liten "paus" igår vid elva då jag hämtade upp tvätten från tvättstugan mm) och så är jag helt stel i och har ont i nacken så det fick bli en promenad istället. Ut till Högland, runt sjön o hem igen. Skönt!
Lite snöhögar här o där och is kvar på sjön, övriga vårtecken lyser med sin frånvaro. Inte ett enda träd som börjat knoppas eller grönska, så det är lite grått o brunt o trist, men det kommer förhoppningsvis. Fick dock se två bävrar simma omkring o arbeta lite i sjön, första gången jag lyckats se Ångermanlands landskapsdjur!

Trodde man skulle bli lite pigg av promenaden, men nu känns det istället som om jag skulle somna på studs om jag la mig ner. Bäst att låta bli. Ska nog gå ut o sätta mig o njuta lite av solen igen. Vem vet när man får se den nästa gång...

2 kommentarer:

Anna S sa...

"Fick dock se två bävrar simma omkring o arbeta lite i sjön, första gången jag lyckats se Ångermanlands landskapsdjur!"
Fick också se en bäver där tidigare men var inte säker på om det var en sådan eller om det var en sån där härlig stor mysig råtta som också bor runt Höglandssjön.

Prralin sa...

Det var säkert nån råtta jag såg också, men jag vill hellre att det ska ha varit bävrar så då var det det! :)