måndag 1 maj 2006

Uttråkad o hem(?)längtan

Långhelg är skönt i rimliga mängder, nu är jag mest bara uttråkad... ovanligt.
Har kryat på mig iaf, magontet gick över i lördags o sen har jag haft lite huvudvärk o varit febrig till o från, men idag känns det helt ok. (extra skönt att jag inte åkte med till Göteborg när jag hörde att Daniel inte hade kommit med flyget hem till Umeå utan hade fått åka tåg... jippi)

Blev ingen roligare Valborg i år än förra året, var bjuden på fest men kände mig febrig o hängig så jag stannade hemma i soffan o gick o la mig tidigt istället. Skönt, men tråkigt. Tror inte det är meningen att jag ska ha kul på dagar som Valborg, midsommar o nyår... Iaf så lyckas jag aldrig ha det. Det är då man får hemlängtan, eller bortlängtan...
Idag har jag äntligen fått städat ordentligt, tagit fram cykeln o lite sådär. Förstår inte varför det alltid måste gå så långt som till en svinstia innan jag får tummarna loss o städar. Men nu har jag inget mer att göra, inget som jag orkar göra iaf... Såna här dagar har man lust att åka till mormor o morfar i stugan o bara va...
Tror jag ska stoppa nåt i magen, dra nåt gammalt över huvet o gå ut en sväng.

---

Förresten, mormor eftersom vi inte hann kolla på det när jag var hemma - såhär gör man för att lämna en kommentar:
Klicka på där det står "comments" precis under inlägget.
Skriv din hälsning i rutan som dyker upp till höger i bild.
Klicka i "other" där under, skriv mormor i "name"-rutan och klicka på "Publish your comment".
Förhoppningsvis ska det funka då! Lycka till!

3 kommentarer:

mormor sa...

Jag får väl se om det funkar.Är väl inte helt obildbar ännu-

Prralin sa...

Det gick ju hur bra som helst! Inte alla som har en sån teknisk mormor =)

Charlotte sa...

oh my, jag är imponerad av petras mormor, min vet knappt vad en dator är :)