onsdag 10 maj 2006

Vuxenpoäng


Hur långt in i vuxenvärlden har man kommit än...?

Jobb (1p) - Japp, vikariat åtminstone
Visitkort (1p) - Nope
Konferens (1p) - Nej
Bor hos föräldrar (-2p) - Nej
Vara sambo (1p) - Nej
Vara förlovad (1p) - Nej
Vara gift (2p) - Nej
Skild (3p) - Nej inte det heller
Äga villa (2p) - Nej
Ha en bil (1p kombi + 1p) - Nej
Hund (1p) -Nej, räknas inte katt??
Lån (1p) - Nej, inte mer än ett litet studielån men det räknas väl inte som vuxenpoäng?
Gemensam ekonomi (1p) - Med mig själv?
Pensionsspara (1p) - Nej har inte orkat fundera på det än
Storhandla (1p) - Det händer
ICA-kundkort (1p) - Japp
Använda rabattkuponger (2p) - Ibland
Äga hushållsassistent (1p) - Japp farmors gamla från stenåldern
Äga diskmaskin (1p) - Nej
Dubbelsäng (2p) - Nej
Ha julgran på julen (2p) - Inte i min lägenhet för där är jag inte på julen
Gråa hår (1p) - Tror inte det
Prenumerera på morgontidning (1p) - Nej inte nu längre, läser på jobbet istället
Lösa sudoko (1p) - Nope
Välja att inte svara i telefon (2p) - Om det är misstänkt Radiotjänst Kiruna eller så, så ja
Putsa fönster (1p) - Dåligt med det...
Svampplockning (2p) - Nope
Långfärdsskridskor (1p) - Skulle va kul att prova
Parmiddag (1p) - I parvärlden verkar det vara en oskriven regel att inte umgås med karl-lösa, så nej. Fritz räknas tydligen inte som man nog för att kvalificera oss till det.
Vinprovning (1p) - Nä
Danskurs (1p) - Skulle va kul
Partaja till gamla 70-talshits. Obs! Gäller ej om du är bög. (1p) - Kan hända
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - Nej, inte kaffe heller
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - Ibland
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - Får jag välja föredrar jag soffan med bästa kompisarna
Spela Bingolotto (1p) - Nej men skulle väl behöva för att vinna
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - Kirchsteiger? Isf definitivt inte... *ryser*
Ha höftproblem (1p) - Nej
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) - Inte direkt
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - Haha! Jo det händer...

0-15 p "INTE gammal"
16-25 p " Börjar barka ditåt..."

Över 25 p "Nu är du där"

Det verkar finnas hopp, än är jag inte gammal... =)

5 kommentarer:

Sara sa...

Haha vilken rolig grej... =) Vart har du hittat den???

Felicitas sa...

Hihi.. Så gärna så! Tyvärr kan jag ju inte ta någon cred, men jag håller med om att den var kul! =)

Kattis sa...

Oh, oh....jag tror jag e på väg åt fel håll om man ska tro den där..Dax att bli mer barnslig.. :-)

emma sa...

haha den där är så rolig! Men jag behöver visst inte oroa mig än, trots höftproblem och Icakort. Är allt bra med dig annars?

KP sa...

Jag vågar inte göra testet, jag är väl stengammal.....