söndag 14 maj 2006

Onödigt vetande om mig

Söndagar går så långsamt när man är uppe för tidigt... Så nu ska jag roa mig en stund med en fylleriövning jag hittade hos Felicitas.

Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Helt ok, uppe med tuppen o har fått lite gjort såhär på förmiddan. Laddar för att gå på TC Push om några timmar.
Favoritgodis: I såna här godissugperioder så det mesta... annars är det mest choklad jag vill ha.
Är det nåt du absolut inte äter: Hmm... Jag skulle behöva bli ganska bra mutad för att få i mig norrländska delikatesser som pölsa o palt. Huvva, det ser såååå osmakligt ut.
Kläder just nu: Gråa mysbyxor o dito t-shirt
Musik just nu: Rix från radion o nåt tecknat från TV:n
Vad sa du senast: Antar att jag sa nåt till katterna som höll på att slåss
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Hmm... Framtiden?
Sommarplaner: Jobba för det mesta, ledig en dryg vecka o åka hem över Kiviks marknad. Hoppas det kan bli lite sol o bad o utflykter nån helg, kanske nån som har lust att grilla... Känns som jag kommer få lite hemlängtan i sommar faktiskt. Kan bli lite trist att va instängd lägenheten.
Fisk eller badkruka: Både och, beror på...
Saft eller alkohol: Saft saft hallonsaft
Hur många kuddar sover du med: En numera
Favoritväder: Molnfri himmel o sol
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Sällskap, en god bok o vatten
Spelar du nåt instrument: Spelade blockflöjt i alla dess former typ 10 år, men frågan är om man minns nåt nu...
Morgon- eller nattmänniska: Olika, ibland det ena i bland det andra, oftast inget...
Sparare eller slösare: Beror också på, ofta kan jag va ganska duktig på att spara men när jag sen väl känner för att shoppa så brukar det ryka lite pengar också
Bästa film: Sååå länge sen jag såg nån bra film. Ice Age är ju grym så tvåan måste jag se snart!
Tror på liv på andra planeter: Ehhh har inte funderat så mycket på det, men nej det tror jag nog inte
Kommer du ihåg din första kärlek: Japp
Älskar du henne/honom fortfarande: Nej
Har du några homosexuella vänner: Inte i den närmsta vänskapskretsen (vad jag vet)
Tror du på mirakel: Mirakel o mirakel, det beror väl på vad man menar med mirakel
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Försöker
Ser du på kärleken som ett misstag: Nej
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Två verkar lagom. Men det beror väl på om jag hittar min andra hälft nånstans...
Bio eller promenad: Med tanke på hur ofta (aldrig) jag går på bio får jag nog svara promenad här, fast om nån vill göra mig sällskap på bio hänger jag gärna på!
Är du kittlig: Jo
Snarkar du? Vet inte?
Stjärntecken? Vädur
Rädd för insekter? Inte direkt, eller jo om fästingar räknas dit... Fästingar o ormar har jag väldigt svårt för.
Äckligaste insekten: Fästing
Största svaghet: Dååååligt tålamod, rastlös
Det här är jag bra på: Lyssna
Bästa bok? Periodare vad gäller böcker, senast jag läste var nog på Kanaris o då läste jag en hög bra böcker.
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? To make dreams come true
Vad vill du jobba som? Fick jag välja nu skulle jag vilja jobba som resesäljare men med bra betalt!
Chips, morötter eller godis? Det är olika, ibland är man sugen på chips, ibland morötter o ibland godis
Pizza eller hamburgare? Hmm olika det också
Skriver du dagbok? Japp
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? Piercing är inget som lockar, men en tatuering skulle jag kanske kunna tänka mig
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.): Blir stressad när det är stökigt o ostädat men det har en tendens att va så ändå...
Gungar du på stolen? Nej
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Har jag mycket svårt att tro
Vilken hand håller du gaffeln i? Vänster om jag äter med både kniv o gaffel, höger om jag bara slevar med en gaffel
Är du rädd för blod? Just blod vet jag inte, men bara tanken på kirurgiska ingrepp eller liknande gör mig svimfärdig
Saltar du på maten? Sällan
Gillar du att sjunga? Inte direkt
Anser du att du är stark? Hyfsat, ibland
Brukar du sola? Det händer
Vad gör du om du får hicka? Blir irriterad antagligen
Röker du? Nej
Snusar du? Nej
Använder du knark? Nej
Kaffe, te eller inget? Inget av det, kan dricka te men det är inget jag blir sugen på
Har du en besatthet? Hmm... nä tror inte det?!

2 kommentarer:

Felicitas sa...

Hihi! Så välkommen så!! =) Jag tycker att det är jättekul med fylleriövningar och även att läsa när andra har skrivit! =) Du får gärna "skicka vidare"! =) Kram på dig, nu ska jag läsa onödigt vetande om dig! ;)

Felicitas sa...

Nu vet jag allt om dig... ;)