fredag 14 maj 2010

Frisbeegolf

I söndags provade jag på Frisbeegolf för första gången, och här kommer lite bilder som (kanske) illustrerar hur det går till. En riktigt trevlig aktivitet som helt klart rekommenderas. Det tog ca 2 timmar att gå runt en 18-hålsbana. (Eller kallas det hål? Mål? Korgar? 18-korgarsbana?)

Det var inte helt lätt att få frisbeen att gå dit man önskade. Det blev både gräskänning och utflykt i buskagen mellan varven. Vid nåt "hål" kändes det nästan som att man kunde hamna på motorvägen om man hade otur. Men det klarade vi oss ifrån. Dagen efter hade "kastarmen" lite känning av träningsvärk.

Frisk luft, lite motion och kul på köpet! Jag lyckades ta mig runt banan på 93 slag, och med det vann jag nästan. Men nära skjuter ju ingen hare så jag har anledning att prova igen och kräva revansch...


Inga kommentarer: