fredag 14 maj 2010

Sommar!

Dagen som tidningskändis har varit ganska bra. Eller riktigt bra till och med. Förutom regn och åska började dagen också med en tidig morgon för att sitta i frisörstolen kl 8. (Varför göra sig besväret att orka leta upp en ny frisör i Malmö liksom...) Frissan hade sett mig i tidningen och var den som uppmärksammade mig om min tillfälliga kändisstatus. Jag har inte klippt mig sen jag var i Övik i början på december, så det var med andra ord hög tid.

Efter en timmes ompyssling hos frissan gick jag och hälsade på mina gamla kollegor på resebyrån, uppdaterade mig på läget och snackade lite skit. Lagom till lunch mötte jag upp två kompisar och käkade ceasarsallad (surprise!). Lite senare dök även en tredje kompis upp och vi drog till Örnexpo och lyssnade lite på Idol-Calle och njöt av solen (igår var jag där och spanade på Laila Bagge som berättade om sitt liv och Niclas Wahlgren som sjöng och spelade om att vara utan kläder i regn eller vad det är han brukar ha på sin repetoar - precis när det började regna så att publiken skingrade sig).

Efter Örnexpo tog jag och min tillfälliga roomie en promenad ner till hamnen och satte oss på "bryggan" vid Fjällräven center, slängde av oss skorna och kavlade upp byxorna och njöt av solen och värmen - och förstås lyssnade på vattnet! Jag älskar att lyssna på havet. Eller som jag sa till mina nuvarande kollegor när vi var på Ystad Saltsjöbad för ett tag sen; jag gillar vattnet - från landet. Jag älskar att vara vid havet, titta på havet och lyssna på havet. Men jag gillar inte att åka båt, och jag har stor respekt för vattnet. Jag badar gärna, men där nöjer jag mig.

När vi kom hem vid femtiden visade termometern på 22 (!) grader. Inte konstigt att det kändes varmt!

Dagen avslutades med tacos hemma hos en fjärde vän och hennes busungar. Vi satt ute i solen och åt, utan att frysa det minsta. Nu närmar sig klockan elva och det är fortfarande inte mörkt ute... I ♥ Norrland!


2 kommentarer:

Keron sa...

Åh nu fick jag sommarvibbar, för det var ju där vid småbåtshamnen jag satt och stekte förra sommaren. Och kanske även denna? :)

Prralin sa...

Keron - Visst är det härligt där?! Helt underbart när solen skiner!