måndag 31 maj 2010

Skivstång a la Friskis

Förutom den dagliga promenaden till och från jobbet så inleddes veckan med ett skivstångspass ikväll, och därmed är redan 125 av veckans 500 minuter checkade!

Det var länge sen jag var på skivstång nu, och jag har lite svårt att komma överens med Friskis variant av det som jag tidigare kallat push eller body pump. Kärt barn har många namn. Jag gillade kvällens instruktör, förutom att hon på en del låtar inte körde i takt med musiken. Och om det är något jag är allergisk mot så är det otakt.

Förutom icke-takten störde jag mig också på de bristfälliga instruktionerna, det verkar som att man på Friskis tar för givet att man använder samma vikter på alla muskelgrupper eftersom man inte berättar vad det är för övning man ska göra. Bara "gör i ordning stången och ha fria vikter redo". Ja visst, men för vad??! Dessutom tycker jag att övningarna är "hattiga", ja jag är lite gnällig men jag har inte riktigt kommit överens med the Friskis style än. Och det gäller tyvärr inte bara skivstången.

Inga kommentarer: