lördag 22 maj 2010

Gilla läget eller gör något åt det

Ibland måste jag påminna mig själv om att jag mycket starkt diggar devisen gilla läget eller gör något åt det - och att jag försöker leva efter det så gott det går. Okonstruktivt gnällande är bland det värsta jag vet. Den senaste tiden känns det dock som att det blivit en del gnäll från mig, och det är ju uppenbart att jag inte gillar läget. Gnällandet kanske kan låta okonstruktivt, men faktum är att bakom kulisserna pågår en process för att göra något åt det, det är bara det att det inte är någon quick fix.

Och under tiden som processen pågår måste jag ständigt påminna mig själv om att försöka gilla läget, trots att jag inte gillar det. Det är inte så lätt. För när jag inte gillar läget så vill jag göra något åt det. Nu.

1 kommentar:

Nenny sa...

Håll ut! Det löser sig. Det löser sig alltid på nåt sätt.
Men visst är det svårt att gilla läget när man faktiskt inte gör det. Men som sagt: Håll ut!
Kram kram