söndag 2 maj 2010

Trädgårdsarbete

Det blev ingen söndagsjogg idag. Det blev 3 timmar trädgårdsarbete istället. Säkert minst lika bra träning. Och ett gäng nya fräknar tror jag också att jag fick på köpet!

Mormor och jag planterade panséer och pelargoner, sen rensades det ogräs och såddes sallad och rädisor i trädgårdslandet. Jordgubbslandet blev lite ogräs fattigare (och jag ett par av misstag uppdragna jordgubbsplantor rikare) och sen åkte sekatören fram och friserade till både kryddrabatten och kaprifolhäcken. Morfar fixade en lite försenade Valborgsbrasa och eldade upp torra kvistar och löv. Efter ett bra dagsverke satte vi oss på altanen och gjorde som ödlorna - njöt av solen!

En skön solig dag i stugan - det gav nästan lite sommar/semesterfeeling! Helgen har känts lång, men det gör inte att söndagsångesten känns mindre...


Dagen avslutades med premiärgrillning i Vallarum med goda vänner på vägen hem till Malmö. Det är dagar som idag som jag förstår varför jag flyttade tillbaka till Skåne!

1 kommentar:

mormor sa...

Du var jätteduktig. Våra planteringar ser acceptabla ut nu.
Återstår att fixa växthuset. Men det klarar väl vår alldeles egna Fixarmalte/rut. Tur du finns nära oss!