lördag 15 maj 2010

Strandpremiär

Ännu en sommardag i Norrland. I torsdags tyckte vi det var fantastiskt att temperaturen gick över 19 grader under dagen - imorse var det så varmt innan vi ens kom ut på den långa förmiddagspromenaden. Och när vi kom tillbaka var det 25. Och ikväll när klockan slår 23 är termometern fortfarande över 20. Det är riktig sommarvärme, varma vindar och grillarna går varma överallt. Just grillning är nog det enda som saknas idag för att göra sommarkänslan komplett.

I eftermiddags gjorde vi årets första besök på stranden. Vi var hyfsat ensamma. Jag antar att norrlänningarna inte har hunnit leta upp bikinin än, det var väl bara några dar sen vinterjackan hängdes undan. Nån bikini hade jag inte heller med mig iofs, men det funkade bra med upprullade trekvartsbyxor och linne också. Bad blev det dock bara för fötterna. Men det var faktsikt en modig kille som badade, och han påstod att det inte var så kallt. Men jag vet inte riktigt om jag tror honom.


Skåne rapporterar regn och rusk - och jag känner att jag gjorde ett mycket bra val att åka norrut över helgen!

2 kommentarer:

Ofelia sa...

Norrland rules.
Det är lite lustigt, men sörlänningarna tror alltid att det är kallare och sämre väder i norrland... Min erfarenhet är den att det mycket oftare är klarare molnfria och vindstilla dagar med sol i norrland. Sedan visst vintern är längre - å andra sidan älskar jag de långa ljusa sommarnätterna

mamma sa...

haha vi tror ingenting men vi vill oxå få vårvärme