torsdag 6 maj 2010

Stadscykling

Igår tog jag för första gången cykeln till jobbet. Det tjänar en del tid, men det förlorar å andra sidan en del promenad. På eftermiddagen cyklade jag med en kollega till Stadion-området för ett möte, och jag fick för första gången se Swedbank Stadion på nära håll. Det kändes bekant (utifrån), misstänkt likt gamla Swedbank Arena (vi var först!).

På hemvägen blev det en tur via Pildammarna och Möllan bland annat. Jag behöver träna stadscykling. Insåg att jag nog i princip aldrig cyklat på cykelbana tidigare - det är ganska lyxigt måste jag säga! Mina kollegor skrattade och trodde jag skämtade när jag sa att jag knappt ens cyklat på asfalt tidigare. Men jag är (var) en jäkel på grusvägscykling efter att ha cyklat till och från bussen under alla högstadie- och gymnasieår när man var för gammal för att få skolskjuts hemifrån.

Dessutom trodde kollegorna att jag skämtade (jag måste vara jäkligt rolig!) även när jag sa att min cykel hängt men ända sen högstadietiden. Jag blev upplyst om att i Malmö finns det ingen som haft sin cykel kvar så länge. Men så finns det ju inte så många cykeltjuvar på vischan heller, nackdelen är att man får cykla på grusväg men fördelen är att man i alla fall få ha sin cykel kvar… :)

1 kommentar:

mormor sa...

Så bra att du gör intryck på folk med så enkla medel. Dessutom motion o nya intryck på samma gång.