söndag 23 maj 2010

Nostalgitripp

Trots att jag tillbringat sisådär 29 somrar (mer eller mindre) i stugan, så slår det mig då och då hur lite jag känner till omgivningarna. Åtminstone i vuxen ålder (läs: ålder som jag minns) så har jag hållt mig till den oas som stugan är. Så imorse innan herrskapet i huset vaknat gick jag ut på promenad för att utforska omgivningarna.

Promenaden tog mig förbi dansbanan där det dansats kring midsommarstången många många gånger, över fält med backsippor, på stigar i skogen där körsbärsträden snöade väldoftande blomblad på mig, genom bokskog och tallskog, till stranden vid norra Vitemölla, på höjden med utsikt över det skånska lapptäcket och förbi blommande äppelträd.

Österlen är vackert!

3 kommentarer:

mamma sa...

ja du visst är det vackert, omgivningarna du utforskat va mina för massor av år sedan, en underbar plats att tillbringa skollediga dagar på

Sara sa...

Ja Österlen är hur vackert som helst! Som o komma utomlands....

Kattis sa...

Rapsfälten är underbara, man vill bara äta dem på nåt sätt.... :)