söndag 5 februari 2012

Bönhörd

Imorse när jag drog upp persiennerna och tittade ut trodde jag nästan att jag blivit bönhörd. Det var vitt ute!

Lite lite lite snö hade fallit under natten och lagt sig mellan grässtråna. Det har dessutom flugit runt lite flingor i luften idag, men det har ju försvunnit under dagen. När jag tog en promenad i parken såg jag spår efter att någon trots allt tagit tillfället i akt och letat upp den enda backen som går att hitta i området och åkt lite pulka - på frosten i gräset. Men vad gör man inte när man är svältfödd på äkta vara.

4 kommentarer:

Suzan sa...

Neeej, vill ha vår!!!

Sara sa...

Man tager vad man haver helt enkelt!!
För bara någon vecka sen pratades det på jobbet kom jag på nu vad barnen söderut gör om vintrarna när det inte har snö (när man ska leka utomhus alltså...).....
Nu fick jag ett svar - tar tillvara på det lilla lilla som kommer... :)

Anna E sa...

Varför bad du inte någon att ta kort på dig när du åkte på byxbaken ner för backen, så att vi hade fått se dig också och inte bara spåren du gjorde. =)

Backaborna sa...

Kom o hälsa på oss o ta med dig skidor/pulka. Här är det gott om snö!!