torsdag 2 februari 2012

My week with Marilyn

Ett av mina "januarilöften" var ju att gå på bio oftare. Visserligen hann jag bara gå på bio en gång under januari, men igår var jag en andra gång - fast då hade det ju hunnit bli februari redan. Tiden går snabbt.

De övriga januarilöftena har förresten också gått bra; både Öviks- och Göteborgsresan blev väldigt lyckade, de två hockeymatcherna i Övik gick kanon men den i Göteborg gick inte riktigt enligt planen, det nya jobbet är påbörjat och nu inne på tredje veckan, sockerpausen gick finfint i tre veckor, förkylningen gjorde visserligen comeback med en ny omgång halsont i mitten på januari men är nu borta, jag har varit på Friskis åtminstone en gång i veckan tre veckor i rad (bättre än ingenting och åtminstone regelbundet!), jag har druckit en hel del te (mest pga förkylningarna men har även tackat ja till te när jag blivit bjuden vid några andra tillfällen - det går att dricka men jag tycker inte att det är gott)... men nån snö för att ta fram längdskidorna har inte kommit.

Men bion ja. Igår var jag med Jeanette och såg My week with Marilyn. Jag hade, som vanligt, ingen koll på förväg. Jag tycker väldigt mycket om att se på film, men jag är inte intresserad av film. Det vill säga jag kan inget om filmer, skådespelare, regissörer etc och minns förstås knappt vad jag sett för filmer. Men när jag väl ser dem, då gillar jag det. ;)

I ett desperat försök att bli tagen på större allvar reser ikonen Marilyn Monroe till London 1956 för att spela mot legenden Laurence Olivier i ”Prinsen och balettflickan”. Den ömhetstörstande Marilyn känner sig övergiven av maken Arthur Miller och attraherad av Oliviers assistent, den unge Colin Clark.

Filmen var ganska bra. Lite söt, lite fin. Intressant att få en bild av Marilyn. Sevärd.

Inga kommentarer: