måndag 20 februari 2012

Grymt färg(o)matchad

Insåg att jag nog såg ut som en sjuåring som gått loss i garderoben på egen hand idag på träningen. Rosa tischa, röd överdragsjacka och lila mössa. Nåja, allt klär en skönhet har jag hört...

Träningen var förresten sjukt tråkig. Jag får nog ge upp det där med fuego nu. Om man inte gillar lationmusik så har man nog inte där och göra. Idag var det en (!) bra låt på en hel timme, och den kom till stretchen. Efter tio minuter var jag så uttråkad så jag hade lust att gå därifrån, kanske inte bästa inställningen till resten av passet. Jag tycker ju liksom att jag borde gilla det, jag gillar ju dans och koreografi (åh älskade step, kom tillbaka!). Men det känns som att halva passet går ut på att "släppa loss", flamsa omkring, pose:a och vicka på höfterna. Nej, nästa vecka får det bli nåt annat. (Japp, för jag håller fortfarande min engångiveckansennyår-strike. Bättre än ingengångiveckan.)

4 kommentarer:

mamma sa...

jag tror nog dessa färgkombinationer trots allt e modernare och mer ok nu än när du var föregångare med det på åttitalet :) du är lika fin i det nu som då i lekis

Cecilia sa...

Träningen måste vara lite kul, det är svårt nog att ta sig dit... Tro det eller ej, men jag har köpt ett träningskort här i Lund. Så nu ska jag göra som du, träningengångiveckan strategi :)
Kram Cecilia

Sara sa...

Rosa, rött och lila ligger väl i samma färgskala.... ;)
Härligt att du håller i engångiveckan-träningen. Kör på det, men hitta nåt som känns roligare tills nästa vecka. Annars är det lätt att hoppa över...
Kramar

Maria sa...

Haha nä men musiken är viktig de e ju den man får pepp av, och instruktören också ifs! Att posa tycker jag också är superfjantigt när jag blivit ombedd av att göra det på pass "-hitta på nåt coolt move!" ...vad är man - en utställningshund??