söndag 12 februari 2012

Söndagsskrotar

Jag kanske var en brand new me i torsdags. Men det var då det. I fredags fick jag istället besök från magknipet från hell hela dagen. Jag har nog varit lyckligt förskonad från magknip i den omfattningen förut, för s-tan vad ont det gjorde. När det högg till var det så att man bara ville krypa ihop i fosterställning och gråta. Men nädå, sitta på jobbet och se pigg och glad ut. Det gick sådär.

Hade planerat en filmkväll med Jeanette på kvällen, men gick hem och drog något gammalt över mig istället. Magknipen gav med sig under kvällen, men jag kände mig allmänt hängig och även en lite febrig känsla smög sig på. Det blev tidigt i säng, och igår när jag vaknade kände jag mig något bättre. Fixade och donade för schlagerkvällen hemma hos mig, men när gästerna gick hem kände jag mig smårisig igen. Idag känns magen öm och resten av jaget lite mörbultat. Därför blir det bara söndagsskrotning idag. Jag har fortfarande morgonrocken på mig och har spenderat den största delen av dagen i soffan. Det har snöat och är alldeles vitt ute (äntligen!), men jag orkar inte ta mig ut. Typiskt.

Det verkar som om jag har något skit i kroppen. Så bryt ut då och låt mig sen vara ifred!

Tack.

Kan hända att jag fryser lite också. Iklädd underställ, raggsockar, fleecig morgonrock med huva, tjockfilt och vantar.

1 kommentar:

mamma sa...

krya på dej, det ser iaf varmt och skönt ut där under huvan