torsdag 4 oktober 2007

Att fira minus med choklad

Har kommit lite i otakt med vägningen, och nu ska jag nog prova att förlägga vägningen till strax före helgen istället för efter... ett bra resultat tror jag kan funka som en morot för en bra helg!
Fast dagens vägning som visade minus 2 kg (totalt 7,6) firades iofs med lite naturgodis i form av nötter och choklad - och en underhållande hockeymatch! (Modo-Luleå 6-4, 3 mål av #9)



Som sagt är jag inte ute efter att bli någon 100%-ig renlevnadsmänniska, utan jag är ute efter att må bra - och det gör jag av att få äta lite choklad då o då. Men nu har jag ju gjort bort veckans syndardag så då är det bara att knapra morötter i helgen! =)

Förresten! Vet ni vad jag gjorde igår då?! Hade genomgång på styrketräningen med tränaren på gymmet... enligt mitt träningskort hade jag förra genomgången med tränaren i juni 2006, och sen dess hade jag styrketränat en gång i januari 2007... På nåt sätt fick jag för mig att jag behövde lite pepp för att försöka komma igång med det där igen, hehe! Skam den som ger sig...

Andra bloggar om: , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du var värd naturgodiset idag på hockeyn!! Det har jag redan sagt o jag tycker du är såå duktig!!
Ah, genomgång av styrkeövningar, skulle jag med behöva göra!!

Anonym sa...

grattis till minuset! visst är det härligt när the hard work is paying off!!? roligt att du ska ta tag i styrkan! själv äääääääälskar jag styrketräning, fats jag vet att det är långt ifårn alla som gör det! men lycka till med genomgången!!

Anonym sa...

Kul med minus! Föresten så gjorde du mig grymt sugen på naturgodis nu. Åh. :)

Prralin sa...

Emelie > Japp det är skönt när man får lite belöning för mödan! Jag är ju tyvärr inget fan av styrketräning (o iofs som tränaren sa, alla behöver ju inte gilla styrketräning - med tanke på vilka pass jag går på så får jag rätt bra genomkörare där också) men jag ska göra ännu ett nytt försök...

Kristin > Mm det är smarrigt! =)

Mjölksyra sa...

Vad roligt med dina minus 2kg!!

Naturgodis är sååå gott! Mums! Blir också sugen nu!