tisdag 2 oktober 2007

Vill ha nya träningsskor

Nu har nästa vill-ha-begär satt in, nu är det ett par nya träningsskor jag suktar efter... Alltså ett par inomhusskor/aerobicskor typ. Köpte ett par snygga (och dyra) för ganska precis ett år sen. De är ungefär lika snygga fortfarande. Snygga, men jäkligt obekväma (och därmed väldigt sparsamt använda)... dumt köp! De har så platt innersula så jag får sendrag/kramp i hålfoten av dem. Har provat att lägga i en annan innersula men det blir inte mycket bättre. Och nu har jag lessnat på dem o vill ha nya hursomhelst... surprise!

Sen jag köpte ett par spinningskor (i våras) så har skobehovet varit uppfyllt ett tag, för i princip alltid när jag är och tränar så är spinning inblandat i leken... antingen ren spinning, TC-Push eller så spinnar jag först o sen pushar, o spinningskorna funkar till push också... Men däremot till Powerstrike känns de inte riktigt helt optimala. ;) (nä jag lovar, jag har inte provat...)
Har kört mina joggingskor (som inte joggar speciellt ofta...) till icke-spinningskor-vänliga-pass men som sagt, nu är det nog dags att investera igen! Jag känner hur pengarna bränner!
Har surfat runt lite på Stadium, Team Sportia och Intersport och inspekterat läget. Utbudet av aerobicskor verkar skralt... Men jag har hittat ett par som faller mig i smaken utseendemässigt, och hyfsat prismässigt...


Ryka / 1083
Aerobicsko med ovandel och tunga i ventilerande mesh. Nitracel och extra stabilitet i framfot för rappa sidoförflyttningar. Dämpad fram och bak. Non marking-sula. Ord.1100:- Nu 790:-

Nån som har erfarenhet av dessa eller helt enkelt har ett annat skotips att komma med?!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ah dom var snygga!!

Anonym sa...

du är bara för härlig när det gäller skor, köp du det har du säkert gjort dej förtjänt av, kramizar

Anonym sa...

inte lät dte där med skor! jag behöver oxå nya! vill ha som passar både för powerwalk och löpning, men det är ju en djungel att söka i skovärlden!!

Prralin sa...

Mamma > Nya skor har man alltid gjort sig förtjänt av!

Emelie > Ja visst är det en djungel, var ska man börja?!

Anonym sa...

några vinterskodon som inte platsar hosdej längre, ta dom med ner till skåne iså fall jag behöver säkert hat ju inte ditt förrråd av dylika, ha de gott kramizar

Anonym sa...

köpte mig ett par nya dansskor igår på rea dessutom, danzante från nike. underbara är dom! :)