lördag 13 oktober 2007

Vill ha: mp3-spelare

Nu börjar min måste-ha-lista (läs: vill-ha-lista...) fyllas på lite väl mycket.
Förutom att jag insett att sommaren faktiskt är slut och jag behöver en ny jacka/kappa och matchande halsduk/vantar/mössa-set och lämpliga höstskor, så har min mp3-spelare gått o dött. Den som ju är min livlina på flygresor o annat tråkigt!

Eftersom jag inte gillar att flyga är lugnande musik i öronen nästan ett måste. Åtminstone ett psykiskt måste. Och med tanke på jag att jag har xx resor den här hösten framför mig så måste jag skaffa mig en ny. Nu. Innan onsdag då jag påbörjar nästa tripp.

Jag vill ha en hyfsat billig, bra och enkel spelare - någon som har ett tips att ge mig i djungeln?

Jag började kolla lite igår kväll, och än så länge har jag väl kommit fram till 2 st som verkar intressanta: SanDisk Sansa Express 2 GB och Creative Zen Stone Plus 2 GB. Båda ligger i prisklassen ca 550-600 kr, 2 GB och möjlighet till radio. Men jag har ingen som helst erfarenhet av märkena eller något annat, det här är bara framletat på priset och beskrivet innehåll i princip. Så om någon vet bättre tar jag tacksamt emot tips!

På tal om att flyga o resa så behöver jag också en resväska modell mindre som passar för kortare resor... jag hade tänkt önska mig en sån i julklapp, men har insett att jag före jul har en hel del resor planerade som skulle behöva just den här typen av resväska.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har sålt Sandisk och ägt en Creative, en föregångare till den du tittat på... och jag säger bara ta Creative tusen gånger hellre än Sandisk. :)

Anonym sa...

IPod och iAudio gör de bästa mp3-spelarna:) Den här har jag t.ex:

http://prisjakt.se/produkt.php?p=18504

Anonym sa...

Fast skulle jag välja mella Sandisk och Creative skulle jag välja Creative. De gör mycket bättre spelare, o dessutom är den modellen du lönkade till rätt snygg :)

Anonym sa...

Vad enkelt det vore om man hade obegränsat med pengar :p Jag skulle kunna skriva en 1 km lång lista på grejer jag vill ha :D

Anonym sa...

Jag har en Iaudio som jag är skitnöjd med! Älskar min mp3 :-)

Åh är det dax att skriva önskelistan till Tomten redan...? *funderar* ... Jag har också en låång lista ;-)

Prralin sa...

Alla > Tack för tipsen! Jag insåg dock att jag inte hann ta ett genomtänkt beslut så mp3-letandet ligger lite på is för tillfället... Fick ta min CD-freestyle med på flyget ner igår istället, man känner sig stenålders när man packar upp den från väskan bara! ;)
Men eftersom jag inte slagit till än så tar jag fortfarande gärna emot handfasta tips!