måndag 15 oktober 2007

Tappat fokus?

Verkar det som att jag tappat mitt hälsofokus? Ja frågan är berättigad... och jag kan säga att mitt fokus har inte riktigt varit nånstans den senaste tiden, det bara snurrar i huvudet och till slut vet jag knappt ens var jag är eller var jag ska. Jag har haft en riktigt dålig vecka tränings- och matmässigt. Men idag är det måndag igen o jag ska försöka återfå tänket!

Hela förra veckan var ju mer eller mindre på vift... i lördags jobbade jag, och igår blev det en heldag på IKEA. (15 mil enkel väg gör att det blir ett heldagsprojekt)
Idag är jag tillbaks på jobbet, ikväll kommer jag också va på jobbet för då ska vi käka något tillsammans och försöka hinna prata ihop oss lite, vi går mest bara om varandra schemamässigt och jag är ju sällan här känns det som, vi hinner inte ha några möten under arbetstid då vi jämt blir avbrutna av kunder i butiken eller telefonen...
Imorgon kväll är det hockey, och på onsdag kväll åker jag till Skåne och tillbringar resten av veckan där. Med ledighet! Det ska bli skönt!
Sen kommande måndag kväll tar jag tåget upp till Stockholm för att gå på ännu en kurs på tisdan o sen är jag back in business igen. Och efter det tror jag minsann att jag har en hel vecka på hemmaplan (för att sen nästkommande vecka ta en 2-dagarsuflykt till Umeå för utbildning och möte...). Men nu ska jag ta en vecka i taget, det blir inte bättre av att stressa upp sig för framtiden.

Nu ska jag hålla fokus. Budget. Budget. Budget.
Budget?

6 kommentarer:

Anonym sa...

det är inte lätt att hinna tänka på allt, speciellt inte när man jobba för mycket! då gäller det att fokusera på jobbet, för försöker man fokusera på för många saker samtidigt blir man bara stressad och då mår man garanterat inte bra! så ta hand om dig!

Anonym sa...

I skåne kan du ut å gå gå gå, det är ju så vackert där! I Umeå checkar du in IKSU och tränar precis det du vill alt. IKSU SPA och bara får dig en skön stund på kvällen, (om tid finns)

Anonym sa...

Vet inte vart i skåne du ska men en promenad upp på "Stenshuvud" är ju alltid trevlig :-)

Anonym sa...

ser att dina kompisar inte är helt fel ute, stenshuvud nära och lätttilgängligt alltför länge sen ska vi ta en tur dit på fredag, annars ser jag framemot att bara få ha dej här lite även om jag då har flera dagar uppbokade, ja får ju tyvärr ta jobb när de finns, jag längtar efter dej kram

Puma sa...

Det är svårt att tänka på allt när man har tusen bollar i luften. Så ta det lite lugnt ett tag, du kommer ha tid för fokus på mat och träning snart igen. :-)

Prralin sa...

Emelie > Tyvärr har ju inte dygnet mer än 24 h och ibland kan man inte riktigt fördela dessa timmar som man vill... men snart blir det bättre! (hoppas jag)

Ofelia > Sant sant, promenera kan man göra överallt... och mitt "hemma" är ganska nära Stenshuvud faktiskt (och ja, det var länge sen jag var där!). I Umeå blir det nog inte tid till mer än möte, middagsmöte, sova, möte, hem... men tack för tipset! =)

Puma > Precis, var sak har sin tid. Ibland måste man prioritera (och prioritera bort).