lördag 20 oktober 2007

Promenad på halvfart?

Det känns fortfarande som att jag går på samma halvfart (om ens det) som jag gjort de senaste två veckorna i hälsoavseende... jag vet att jag inte kan skylla på yttre omständigheter eller att jag inte är hemma hos mig med den mat jag vill ha, för det är ju inte så att nån under hot tvingar mig att äta som jag gör... men det gör saker och ting j*ligt mycket svårare, och till slut orkar jag bara inte bry mig.
Men skillnaden mot hur jag kanske funkat förut är att jag nu tänker bryta ihop och komma igen; ett par dagars (eller tom veckors) falerande är ju inte hela världen om jag ser till att komma på banan så fort jag kan igen. Det är inte bra, det kunde varit bättre, men jag känner mig själv och vet också att det kunde vara kört.

Jag längtar efter ett rejält spinningpass (som jag vet kommer vara skitjobbigt då jag inte tränat ordentligt på över två veckor när det väl blir dags igen) och lite lagom träningsvärk. Men tills jag är på hemmaplan igen, ska jag iaf se till att sparka mig själv i arslet o komma ut och röra på mig. Idag har jag utforskat nya områden och hittat en lagom promenad på 70 min, den har nyss avverkats i rask takt.

Jag har några dagar kvar då jag ska se till att göra det bästa av situationen - på onsdag är jag hemma igen. Home sweet home!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan inte vara på topp jämt. Men snart är du på g igen!! Kämpa på!! Jag hänger med dig på ett rejält spinningpass så snart som möjligt!

Puma sa...

Bra tankar där - trots att verkligheten inte varit som du tänkt dig på sistone. Men - det finns inget viktigare än uppladdningen före startskottet och du befinner dig just nu mitt i den. Så ladda för fullt - för sen är du igång. Heja heja!!

Anonym sa...

Tycker det verkar som haft ganska körigt på senaste och även om du kanske inte kan träna och äta som du vill jsut nu, så kanske biten med att få ta det lite lugnt och bara njuta av livet är en lika viktig del för hälsan totalt sett. När du kommer tillbaka är du fulladdad med energi och utvilad i kroppen. Kör hårt!

Anonym sa...

Spinning ska jag nog också köra någon dag framöver. Kör hårt när du kommer tillbaka! :)

Anonym sa...

Ja det är alltid lite jobbigt att komma bort och behöva anpassa sig efter andras vanor. Men får väl försöka göra det bästa utav det.. Himal bra att du rör på dig fast att du är borta tycker jag! :)