måndag 1 oktober 2007

Nu skulle jag snart slutat egentligen...

... men det blir ju inte alltid som man tänkt sig!
Min "positiva 17-vecka" började inte riktigt som planerat...

(Bakgrundsinfo: På mitt jobb är vi 4 pers som jobbar, två heltider (jag och D) och två 80% (S och A). A är ledig på måndagar och S slutar tidigt ons-fre, vilket innebär att vi är bara full styrka en dag per vecka - tisdagar. Vi har tre diskar i butiken där mina kollegor sitter, själv är jag numera förpassad lite bakom kulisserna till "chefsplatsen", det är för övrigt jätteskönt att sitta lite bakom då man inte blir avbruten hela tiden... men när kollegorna är lediga eller går hem tidigt så måste jag ju hoppa ut i butiken för att fylla upp, vilket innebär att man släpar en massa to-do-högar med sig överallt och tappar hälften på vägen... typ. Jag får mest gjort om jag sitter på min egen plats helt enkelt.)

Redan igår aviserade S att hon nog tänkte ta en semesterdag idag för att reda ut lite problem hemma, och det var ju helt ok med tanke på att både jag och D skulle ha heldag idag. Men lite stressande kändes det ju eftersom jag förstod att jag inte skulle få så mycket gjort då det innebär att jag måsta sitta i butiken hela dan. Dessutom är det första dagen på ny månad vilket innebär både flyg-, buss- och tågredovisning. Så jag knallade till jobbet en timme tidigare för att hinna göra bort det innan vi öppnar butiken, utan att bli avbruten.

Väl på plats ringer dock D och säger att han stukat handen eller något o inte anser sig kunna jobba... ok jag har inte sett hur hans hand ser ut, men våra åsikter om när man är arbetsför eller inte skiljer sig nog åt lite. Alltså blev jag ensam idag - och måste jobba till kl 18. Jippie!
Tack o lov har det varit ganska lugnt för att vara måndag, men mina to-do-högar har ju inte direkt krympt om vi säger så...

Och den planerade timmen spinning före Pilatesen går åt skogen...

Dagens motion: Pilates 60 min

Dagens mat
Frukost: Fil med müsli och hallon
Mellis: Halv banan.
Lunch: Skagenpanna med fisk, wokgrönsaker och fullkornsnudlar, råkostsallad.
Mellis: Keso/kesella/hallon/halv banan/blandade naturella nötter-mix. Mums!

Mellis 2: En banan och en näve nötter.
Middag: Omelett på ägg, tonfisk, paprik och fetaost, råkostsallad (beroendeframkallande!)

Inga kommentarer: