söndag 30 september 2007

Bokslut september månad

Sista dagen på månaden, så hur har det gått med målen?
Sådär, skulle jag vilja säga. Men efter omständigheterna är jag nöjd.

Under september har jag tränat minst 330 min varje vecka (målet var 250 min/vecka) - totalt 1550 min för september månad. Detta håller jag som sagt koll på på Funbeat.
Träningen skulle komma från minst fyra olika träningsformer, och i september har jag ägnat mig åt promenad, spinning, pilates, push, tc push, rodd, core och stavgång. Med beröm godkänt med andra ord!
Pulsklockan har varit med under träning lite grann, dock har jag inte kommit så långt som till att läsa boken om pulsträning än. Men det kommer...

Jag har också tagit mig tid för avslappning som var ett av målen, jag har gjort några rena avslappningsövningar men jag har också tagit mig tid att bara vara, tex ta mig tid att läsa en stund i lugn och ro - fast att det inte är städat eller alla "måsten" är bortgjorda. Det har varit superskönt och funkar som bra återhämtning och nedvarvning!
Datorförbudet hör egentligen ihop med avkoppling, jag har haft några helt datorfria dagar och det är skönt - det kommer bli fler såna. Man hinner med så mycket annat då istället!

September har varit en busy månad på jobbet, många nya arbetsuppgifter och en del dagar på resande fot vilket har tagit ganska mycket energi och fokus. Oktober kommer fortsätta i ungefär samma stil så målsättningen kommer att vara därefter, det kanske inte går att vara på topp jämt o ge järnet hela tiden - men att bibehålla en hyfsad nivå är iaf rimligt!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Superbra jobbat!! Vad kul att du klarade dina mål :)

Anonym sa...

bra jobbat hela månanden! snyggt bokslut det blev för dig!

Anonym sa...

Kanonbra jobbat, du klarade dina mål med glans!

Anonym sa...

Jag tycker det ser rikigt bra ut! När tidspress och stress tar över så får man göra sitt bästa och det har du ju verkligen gjort! :-) Och vikten går ner dessutom! Du var du ute hela lördagen och proemnerade eller vad betyder alla de där 80+ ... osv... ;-)

Anonym sa...

Skitbra jobbat!!!

Anonym sa...

Vilken energi!!!!
Skulle behövt lite av den , för städningen blir verkligen eftersatt.

Prralin sa...

Sofie > Tack! Ja lite är ju bättre än ingenting...

Emelie > Tack!

Sara > Tack!

Ofelia > Jo det kunde ju varit värre... hehe. Man kan ju fråga sig vad jag höll på med i lördags egentligen, men det blev en massa promenerande fram o tillbaka mest hela tiden, "det man inte har i huvudet får man ha i benen". ;)

Bille > Tack!

Mormor > Det gäller att smida medans järnet är varmt som det heter, vem vet när nästa "städil" kommer!