fredag 7 september 2007

Usch vilken dag

Det här som skulle bli en bra dag, en riktigt bra dag. Jag slutade jobba kl 12 idag (detta eftersom vi normalt sett "tar ut" de timmar vi jobbade i lördags fredagen därpå...) o hade tänkt mig en lång o härlig eftermiddag att njuta av. Först var planen att hinna med o träna på eftermiddagen också, pass som aldrig hinns med när man jobbar heldag. Men efter gårdagens spinning kändes benen så tunga så jag förstod att de skulle vilja - och behöva - vila idag. Men jag hade bra plan B; först bara flanera runt lite på stan, kanske hitta något kul att shoppa, hem o skriva matlista, fara o handla, laga god mat till ikväll + matlådor, ev ta en promenad, städa o fixa så att allt sånt tråkigt var gjort innan helgen osv...

Men vad händer? Jo någon klubbar mig i huvudet och jag blir såååå trött, helt ding i bollen, benen darrar och magen värker... Jag orkar göra absolut ingenting, har ingen mat shoppad o orkar ännu mindre kocka till något. Tvätten ligger kvar i sina högar, disken står kvar o skriker efter att bli diskad, o dammråttorna leker vilt i hörnen... medans jag ligger i soffan o ojar mig.

Jag tycker synd om mig själv o är sugen på något gott...

Dagens mat
Frukost: Fil med müsli och jordgubbar.
Mellis: En fullkornsskorpa med ost.
Lunch: Fetaostgratinerad kyckling med hemgjord klyftpotatis, några vindruvor.
Mellis: Fil med müsli och banan, en nektarin.
Middag: Hemgjord pizza (från frysen) med ruccola o en halv avocado.

Fredagsgott: En bit mörk choklad och ett glas alkoholfri flädercider.
Kvällsmål: Jordgubbssmoothie med vaniljyoghurt och lättglass.

Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fredagströtthet kanske...? Trist på din lediga eftermiddag! Men vila är kanske det du behövde! Shoppingen finns kvar :-) Hoppas du får en trevlig helg

Anonym sa...

Bara vila och ta det lugnt, med gott samvete! Imorgon är en ny dag och då kanske du har nya krafter!

Anonym sa...

Ofelia > Jo vilan var säkert nödvändig, o både dammråttorna o disken finns ju kvar! =P

Bille > Jo det är ju det man måste lära sig, att vila med gott samvete. Ibland behövs det också, o mycket riktigt så känner jag mig lite bättre idag.