söndag 9 september 2007

Söndagseffektivitet

Söndagar är liksom min dag. Ska jag få något gjort så är det på söndagar det ska hända. Vaknade halv 7 imorse o kände mig lite för rastlös för att orka försöka somna om, så jag gick upp, satte på Finnkampen på tv som jag spelat in från igår, diskade upp berget (jag skojar inte...), plockade undan lite skit som låg slängt överallt, planterade om några blommor som jag har tänkt göra flera månader, kammade o klippte klorna på katten (kamningen skedde med ganska stort motstånd), dammsugade mm. Ska ladda några maskiner tvätt idag också, samt hinna laga lunch innan jag blir hämtad av en kompis kl 11.15 för att åka på auktion. Har aldrig varit på auktion så det här är mest en söndagsutflykt...

Gårdagen med personalfesten blev lyckad. Vi träffades kl 16, blev indelade i två lag och fick lite uppdrag att utföra, sen följde också lite tävlingar under kvällens gång (bla liten melodifestival och rumpcharader). Vi käkade gott, de som ville festade till det men själv har jag aldrig varit någon festprisse och hade absolut ingen lust att dricka eller va ute sent igår, fick mycket beröm för våra arbetsinsatser och gick ut på krogen o dansade en sväng. Det roliga med detta gäng är att vi är så totalt omaka egentligen, många av dessa människor hade jag aldrig umgåtts med om det inte vore för att vi lärt känna varandra via jobbet. Alltså, på ytan är vi otroligt omaka, men det är nog ömsesidigt att vi hittat andra kvaliteter under ytan på varandra. Vem hade för 2 år sen kunnat tro att jag skulle sitta hemma hos Fröken Landskap som tävlat i Fröken Sverige tillsammans med Gallerians snyggaste chef...? ;)

Jag var nog hemma vid halv 1 ungefär, ganska lagom för mig. Eftersom jag inte har några intentioner om att bli full så räcker ett par timmar på krogen gott o väl för mig... Sen är man rätt less på alla andra fulla drägg. Förutom drägg var också stora delar av stans "kändiselit" på plats, bla the greatest of them all i nysnaggad frisyr...
Klarade dessutom hela gårdagskvällen med en stor chipsskål och en godisskål framför mig på bordet utan att ta en enda bit! Var inte speciellt sugen heller, men bara känslan att bestämma sig för att låta bli o sen inte ha några större problem med att leva upp till det, det var skönt...

Dagens mat
Frukost: Fil med müsli och hallon, osötad grovmacka med kokt ägg, en banan.
Mellis: Nektarin.

Lunch: Ugnsbakad fisk med dinkelris (halv portion).
Eftermiddagfika: Smörgås med rökt strutskött och grönsaker (fika på Strutsfarmen)
Mellis: Nektarin.
Middag/kvällsfika: Pannkakor på grahamsmjöl, med jordgubbar, mosad banan och lättglass.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag håller med ig! söndag är en fantastisk dag! söndagar är min dag!! lägger tid då på en ordentligt ridtur och annan träning, idag blev det en rejäl cykletur! älskar att träna på söndagar! och sen vill jag vara hemma och pyssla och städa, bädda rent, sortera grejor och så och laga matlådor! så skönt! och tiden som blir kvar vill jag använda till att ligga i soffan med en bra bok!!

Anonym sa...

Håller med jag med. Älskar söndagar! Ofast är alla ärenden bortjorda man kan lulla på med precis det man vill oftast :-)

Anonym sa...

Emelie > Hoppas du haft just en såndär skön söndag idag!

Ofelia > För mig är det precis tvärtom, jag har oftast alla mina ärenden kvar på söndagen o därför är det min "effektivitetsdag"... Dock är det nåt jag gärna skulle vilja förändra, förmågan att göra bort sakerna tidigare så att man kan NJUTA av söndagen!