söndag 30 september 2007

Fysisk aktivitet och hälsa-kurs

Igår var det alltså dags för andra träffen på kursen, första träffen för mig eftersom jag missade första tillfället. Eftersom min bilburne kurskamrat inte skulle med så tog jag en promenad till folkhögskolan där kursen hålls, enligt eniro så är det ca 7,5 km dit och det tog ca 80 min. Det var en skön promenad; nollgradigt, frost, färgglada träd och solsken!
Eftersom jag inte visste exakt hur lång tid det skulle ta så gick jag i god tid och kom då också fram lite för tidigt så jag hann även med en avkopplande stund på en bänk vid vattnet alldeles utanför. Dimman låg vackert över vattnet som slog in mot strandkanten, älskar ljudet av vågor som slår! (även om jag är "rädd" för vatten...)

Det var intressant att se vad det var för typer med på kursen, faktiskt några i min egen ålder men annars mest lite äldre damer. En herre. Det är alltså ingen avancerad kurs det här, men eftersom jag hade väldigt låga förväntningar så känns det ändå lite över förväntan faktiskt. Man kan nog rent av lära sig nåt! :)
Vi körde lite diskussioner på det de pratat om förra gången och på det som skulle ha lästs till denna gången, sen blev det lite nytt och då var det bla antatomi och det var intressant, om än en snabbgenomgång... Efter fikan begav vi oss till ett friluftsområde för dagens "praktik". Kursledaren demonstrerade inlines och sen blev det valfritt promenad/jobb/stavgång. Jag provade på stavar eftersom jag i princip aldrig gjort det tidigare, tog sällskap med en äldre dam som var väldigt pratsam och trevlig. Hann dock bara med en mindre runda för sen var jag tvungen att skynda hem för att hinna äta, duscha och svida om för säsongens första hockeymatch för min del. Det var ingen bra match, men nu är det igång igen...

Inga kommentarer: