måndag 10 september 2007

Pilateskurs del 2

Andra passet Pilates avklarat. Det kändes lite bättre idag. Första halvtimmen kändes "seg" som förra gången, men sen kom det lite nya övningar och en och annan som faktiskt var lite småjobbig. Förra gången provade man mest bara på alla övningar, och det var inte direkt nån som kändes nåt.
Det är inte så att jag förväntar mig träningsvärk imorgon direkt, men idag fick man ändå jobba lite på somliga övningar. Och det är skönt. Så det kommer säkert att bli bättre allt eftersom. Fick också en bok idag, så man kan öva hemma... ;)

För övrigt tror jag att det här är väldigt bra övning för mig i att bara vara, och fokusera. Det behöver inte vara full rulle hela tiden, jag tror jag behöver lära känna min kropp som instruktören pratar om hela tiden. Lära känna och lära gilla, det är en utmaning så bra som någon.

Andra bloggar om: ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

det skulle vara kul att testa pilates =)

Anonym sa...

Cizzi > Ja det är alltid bra att vidga sina vyer, det är min inställning oavsett vad jag i slutändan kommer att tycka om pilates!

Anonym sa...

Imorgon ska jag prova på pilates, ska bli kul =)

Anonym sa...

Ja det är bra med variation och Pilates blir bara jobbigare desstom mera man lär sig tekniken.

Anonym sa...

Det låter jättebra! Och pilates är ju SVÅRT, det tar nog ett tag innan man kommer in i det :)