söndag 2 september 2007

Sådär ja!

Kunde inte låta bli att tjuvväga mig imorse (är ju inte vägning förrän imorgon egentligen), men jag var tvungen att kolla hur det låg till, om vågen i måndags muckade med mig eller vad?!
Och det gjorde den! Idag visade vågen 2,2 kg mindre än vad den gjorde i måndags - så nu är jag tillbaka på banan igen. Skönt!

Nu struntar jag i av vilken anledning det blev ett konstigt resultat, nu tar jag bara med mig denna erfarenheten att det kan spöka lite upp o ner men att det ordnar upp sig i slutändan...
Om nu bara axel o knä vill som jag så satsar jag på ordentlig träning kommande vecka och ett fortsatt minus om en vecka.

Tog även fram måttbandet o kollade på måtten som jag gjorde för en dryg månad sen, det såg ut att vara lite minus överallt men det är så himla svårt att jämföra egentligen, för man vet ju inte exakt var man hade måttbandet förra gången... (speciellt när man inte har nån midja!)
Så jag skrev inte upp några nya mått, det känns som en lite för vansklig metod - eller rättare sagt kanske nåt man får göra med lite längre mellanrum så man har lite mer marginal när det hänt mer.
Att mäta med hjälp av kläderna är lättare, de sitter ju alltid åt på samma sätt - och både byxor och tröjor/jackor sitter redan bättre så det ser jag som ett tecken på framgång.

Nu ska jag klä på mig, trycka i mig en rosenrot, stoppa lite musik i öronen - och ge mig ut på prommis... I eftermiddag väntar avslutning på friidrotts-VM, höjd- och spjutfinal.


Andra bloggar om: , ,

7 kommentarer:

Puma sa...

Åh vad härligt. Stort grattis! Njuuuut av promenaden nu och känn vilken skillnad den gör!

Mjölksyra sa...

Vad roligt att det går framåt! Hoppas du hade en riktigt skön höstpromenad!

Anonym sa...

Puma > Tack!
Mjölksyra > Tack tack!

Anonym sa...

grattis till ditt minus!! var ju ett stort minus! wow! nice!!

Anonym sa...

Emelie > Tack, fast det var ju ganska mycket upp förra gången så summa summarum inte så mycket minus... men iaf på rätt håll!

Anonym sa...

Vad kul att vågen visar minus igen! =) Det finns ju många orsaker till att det kan "spöka" lite.. Ja det är svårt att mäta sig så jag har faktiskt låtit bli.. men håller med om att det mörks på kläderna om man går upp eller ner :)

Anonym sa...

Sofie > Ja nu är jag tillbaka på banan igen, det känns skönt - och inspirerande till nya stordåd! =P