söndag 16 september 2007

v. 37 tog slut till slut

Det såg mörkt ut ett tag, men nu är den här veckan äntligen slut snart. Den kan väl mest sammanfattas som en riktigt skitvecka.

Det var min 18-vecka vilket redan på förhand grusar träningsplanerna, dessutom tillbringade jag två av veckans kvällar på resande fot (eftersom jag inte gillar att flyga så påverkar detta förstås min kropp med stress och oro), förutom att jag själv drabbades av de inställda dash-planen så har det också drabbat mig på jobbet då jag sent i fredags eftermiddag fick en massa omskrivningar som jag inte lyckades ro i land, detta tillsammans med andra motgångar under dagen grusade totalt min dag och helg. Känslan jag fick i fredags har följt med mig genom hela helgen, tyvärr.
Dessutom har jag jobbat både lördag och söndag. Jag är också lite upprörd på mig själv för att jag inte gick på hälsomässan (en lite alternativ sådan, men ändå) som arrangerades i stan i helgen. Jag ville gå men då jag inte fick någon med mig som sällskap så rann det ut i sanden, och nu ikväll när jag såg dem packa ihop så slog det mig hur besviken jag var att det inte blev av. Jag måste bättra mig o inte vara en sån j*la ja-sägare hela tiden, varför ska jag rätta mig efter andras viljor hela tiden? Dumt! Hädanefter ska jag göra vad jag vill...

Sammanfattningsvis så har både tränandet och ätandet och tänkandet gått åt skogen den här veckan. Och ja, jag är helt medveten om (och håller med till 100%) det som Emelie skriver om i sin återfallsfilosofi - jag har inte fått ett återfall, utan jag har tagit mig ett.
Det var dumt, men det är gjort och jag kan inte göra det ogjort.
Men... jag kan bestämma mig för att nästa vecka kommer bli bättre!

Förutsättningarna är ganska goda; det är min 17-vecka, jag slutar kl 12 på fredag och har en helt ledig helg framför mig tex. Dock ska jag till Uppsala på kurs på tisdag men det är bara över dagen så det blir bara en kväll som blir på-resande-fot-drabbad. Torsdag kväll är också uppbokad, men det kommer ändå finnas möjlighet till träning både måndag, onsdag och fredag kväll + en helt ledig helg som sagt!

Målet för veckan är att motionera minst 300 minuter (septembermålet var 250 min per vecka men det har visat sig vara ganska lågt satt, dessutom behöver jag skärpa till mig ordentligt nu - och det finns goda träningsförutsättningar för veckan som kommer), äta noll onyttigheter och ta mig tid att börja läsa någon av böckerna jag fick häromdagen.

Dagens motion: Rask promenad x 2, tot 120 min. (morgonpromenad + kvällspromenad med en kompis)

Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

det är bara att ta nya tag till nästa vecka =)

Anonym sa...

SKITSNYGG din sida har blivit!

Anonym sa...

Ny vecka och nya förutsättningar.

Anonym sa...

Cizzi > Exakt, det är det jag försöker göra!

Bille > Tack!

Jenny > Precis, det som är gjort är gjort... nu ser jag framåt!