tisdag 25 september 2007

Presentation av Prralin

Det kanske börjar bli dags att presentera sig... även om det varit väldigt skönt att vara anonym ett tag. =)

Namn: Petra
Ålder: 26
Bor: i Örnsköldsvik sen 6 år tillbaka (ursprungligen från Österlen, Skåne)
Jobbar: som privat/affärs/grupp-resesäljare samt "tillförordnad resebyråchef" på en av landets största resebyråkedjor (RS) + extraknäck på en välkänd skobutik (DS).
Intressen: De tre största intressena är träning/hälsa, resor och inredning/design. Inbördes rangordning varierar, som så mycket annat hos mig så går även intressena i vågor.

Jag nu: orkeslös, smådeprimerad, överviktig, stressad, hellre hemma ensam än ute bland folk, ja-sägare, humörsvängningar (djupa dalar o små kullar), men med vilja och insikt är jag sakta men säkert på väg uppåt...
Målbild: en kropp och knopp i bra form, jag tycker om mig själv, lever i nuet, jag har inga problem att vistas i folksamlingar, jag har massor av energi och planerar mina veckor så att jag gör roliga saker på helgerna, jag shoppar snygga kläder, mår bra, säger bara ja till saker jag vill och är stolt över mig själv!
Hjälpmedel: bloggen (det är fantastiskt skönt att ha någonstans att ventilera tankarna, samla ihop sig och komma igen), e-huset, en vilja och tro på mig själv, snälla tankar, diverse böcker och peppande bloggkamrater.
Gillar att: träna och må bra, umgås med vänner, gå på hockey (heja Modo!), mysa med Fritz (katten), se mig om i världen, läsa (i perioder), pyssla med datorn, fundera på inredningsdetaljer, organisera och planera, gå kurser o lära mig nåt nytt, slappa i soffan, bli kliad, rea-shoppa, bara vara med familj och släkt.
Gillar inte: falska människor, skitsnack, likgiltighet, avståndet mellan Övik och Skåne, fästingar, stress, propellerplan, fulla drägg, prickarna i prickig korv...
Motto: Gilla läget eller gör något åt det! (jag lever långtifrån alltid själv efter det här, men jag försöker påminna mig om det så ofta jag kan... att klaga på en situation utan att göra något åt det ger inget annat än negativ energi som smittar längre än man tror...)

17 kommentarer:

Multivitamin sa...

Tjo! JAG HEJAR PÅ DIG!:) Och, just det, jag är förresten jag...och Ozzy hälsar;)

Anonym sa...

Hjälp, är det 6 år sedan vi började plugga i Övik? *chockad*

Anonym sa...

Alltid kul att sätta ett ansikte på anonyma bloggare :)

Anonym sa...

hejsan, alltid lika stolt när jag läser om dej, dina tankar och dina mål, du fixar det massor av skånsk jävla annanma, go for it tjejjen massor av kramar

Anonym sa...

Trevlig presentation av dig!

Anonym sa...

Vad kul och spännnade att läsa om dig!!

Prralin sa...

Multivitamin > Tack för hejningen, hälsa tillbaka till Ozzy!

Emma > Skojar du att tiden går fort eller...

MS > Inte nu längre anonym... *scary*

Mamma > Häng på!

Sara > Tack!

Bille > "Spännande" var väl att ta i... =D

Unknown sa...

Tack för att man blev inslätt i ljuset! :D Du är duktig, kämpa på!

Anonym sa...

hallooj!! kul att få veta mer om vem du är! snygg bild oxå, du är en super fin tjej!

Anonym sa...

Kul med preseantation!

Anonym sa...

Viktuppdatering efterlyses! *hejjar på å håller tummarna*

Prralin sa...

Malin > Varsågod - och tack tack!

Emelie > Ja är man nyfiken på andra får man ju ge efter lite själv också... :)

GymGlam > =)

Misan > Tror du att jag missköter mig? ;) Det kommer snart en ny ska du se! (jag vägde mig i måndags morse men glömde notera exakt, det var dock lite minus iaf...)

Anonym sa...

kul =)

Anonym sa...

Inte alls, var bara så nyfiken... Kul att det går stadigt nedåt, kämpa på! :)

Vägen från 137kilo sa...

Jag gillar verkligen idén med målbild, ska nog ta och anamma den! :-)

Anonym sa...

Kul med en presentation! Du har minsann varit lite "hemlig" innan :)

Prralin sa...

Vägen från 137 kilo > Varsågod att låna målbildsidén, jag lånar tillbaka lite recept från dig!

Sofie > Ja men nu blir det ändring på det...