tisdag 4 september 2007

Oj var kom all tid ifrån?

Jo det ska jag berätta, den kom från att jag inte satt vid datorn på hela kvällen!

Man blir ju mörkrädd när man inser hur lång en kväll är om man inte tillbringar den med datorn... Det är inte så att jag sitter vid datorn hela kvällarna, men bara det att den är på nästan varje vaken minut i hemmet gör att så fort man "får tråkigt" eller "inte har nåt att göra" så hamnar man framför burken - och vad gör man där då??! Ingenting!

Missförstå mig rätt, jag tycker att datorn (läs: internet) är ett väldigt bra verktyg, typ att läsa nyheter, kommunicera, läsa bloggar och annat sådant viktigt - det är ju kanon. Men alla timmar man bara sitter där o fördriver tiden o slösurfar för att man inte har nåt bättre för sig!
Nä nu är det skärpning som gäller hos mig!

Det är förbjudet att starta datorn på morgonen innan jag går till jobbet! Varför liksom?! Om det skulle ha hänt nåt jättespännande i världen så kan jag faktiskt catcha up mig på det när jag kommer till jobbet om en liten stund... (ok det får finnas undantag från denna regeln, men då ska det kunna motiveras bra!)

Det första som ska göras när jag kommer hem på kvällarna är inte att starta datorn! Varför skulle jag?! Det kan finnas viktigare saker, som typ att äta eller duscha om man varit och tränat...

Sen behöver ju inte datorn vara på ända tills man går o lägger sig... faktiskt! Jag lovar!

Ja som ni ser, det finns fler onda cirklar att bryta... =P

Den datorfria dagen (nåja 8 timmars arbete vid en dator kanske räknas...) igår var hursomhelst skön! Jag kom hem vid kvart över fem, hade två timmar på mig tills pilatesen började och inget att göra! Vad kan man göra då? Jo man kan lägga sig i soffan o läsa lite i en bok - rekommenderas! Sen kan man ta en 45 min rask promenad till gymmet, dvs ta en rejäl omväg... sen kan man träna Pilates, gå hem, äta, lägga sig i soffan o se på Nyberg & Törnblom (har inte bestämt mig om jag gillade det eller inte, det var lite för mycket blajblaj men samtidigt tänkvärt), läsa lite mer bok, diska, packa träningsväskan på kvällen (inte på morgonen i panik!) och gå o lägga sig i tid, avslappnad o fin...

Låter som nåt man borde prova igen va?! =)

Måndagens motion: 45 min rask promenad, 60 min pilates


Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: