lördag 8 september 2007

Bättre o bättre dag för dag

Som tur var ringde en kompis o behövde ha lite flytthjälp igår kväll, o eftersom jag inte kan säga nej så kom jag mig faktiskt både upp ur soffan o ut ur lägenheten. Hjälpte till att bära lite lådor o köra första flyttlasset till nya lägenheten...
Klarade sötsuget o tycka-synd-om-mig-själv-suget ganska bra också; blev bjuden på ett glas alkoholfri flädercider och en bit mörk choklad efter flytthjälpen o det tackade jag med gott samvete ja till. Det var nog första gången jag åt choklad sen då i juli när jag började skriva här tror jag. Det var gott. Men gav inga jättecravings efter mer.

Idag känns det något lite bättre, har redan hunnit vara på jobbet en sväng o försöka fixa en grej ("charmen" med att vara ansvarig...), varit o handlat o lagat lunch. Dock ska jag inte äta än, men om en liten stund ska jag iväg o vara flytthjälp lite igen, sen planerar jag att vara hemma vid 13-13.30 tiden o då är det perfekt om lunchen är färdig, för sen måste jag göra mig i ordning.
Är ju personalfest på extrajobbet ikväll! Jag känner mig inte det minsta laddad, men tycker väldigt mycket om människorna jag jobbar med där så jag tror det blir roligt när jag väl kommer iväg... Har tänkt både hinna tona håret, göra ansiktsmask, duscha, fixa, plocka ögonbrynen, fila o måla naglarna, hitta nåt att ha på mig o lite av varje innan kl 16 då vi ska träffas på jobbet. Hoppas det inte blir för stressigt. Och hoppas det inte blir för sent ikväll, jag skulle verkligen behöva vara pigg imorgon o orka städa o diska undan + att jag nog ska vara lite flytthjälp då också.

Dagens mat
Frukost: Fil med müsli, osötad grovmacka med ett kokt ägg och lite kaviar.
Mellis: Nektarin.
Lunch: Kasslergryta med dinkelris, sockerärtor.
Middag: Pastasallad med kyckling och bacon, en liten bit vitt bröd.
Lördagsdryck: Ca 2 glas vitt vin.
Nattamad: En banan, en nektarin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får en rolig kväll på personalfesten!

Anonym sa...

Bille > Tack, det hoppas jag också!