lördag 15 september 2007

Blogglayoutshjälp

Det sitter säkert nån som är mer haj på det här än jag därute... jag vill byta ut den gröna rutan med texten "När jag fyller 30 ska jag vara smal!" där ovan mot en personlig bild...
Jag tänkte att det kanske var så enkelt att man valde att ha en bild istället för bloggnamnet där ovan, men det blev då alldeles "snett o vingt"...

Update: Efter att ha provat mig fram så insåg jag att den stilmallen jag hade tidigare inte tillät egen bild i headern (iaf inte så jag lyckades med det), efter byte var det ju precis så enkelt som jag tänkt mig!

Andra bloggar om: ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

För att byta ut till en egen bild kan du t.ex. ta en skärmdump av din blogg för att mäta hur stort det gröna fältet är. För att mäta hur stort det är tar du markeringsverktyget i t.ex. Photohop och markerar runt om, och väljer sedan att kopiera det markerade. Välj sedan att klistra in i ett nytt dokument och kolla hur stort det dokumentet blir i pixlar.

Så stor gör du sedan din egen bild så blir det precis rätt storlek utan att din blogg förvränger storleken för att få plats :)

Anonym sa...

Dessi > Hmm... tack för tipset. Jag provade att göra så o mäta pixlar men min bild hamnade helt utanför rutan i bloggen ändå. Jag får väl klura vidare helt enkelt...

Anonym sa...

Dessi > Nu har jag hajat galoppen, det funkade inte med den layoutmallen jag hade... men med nästan alla andra mallar funkar det, så jag fick helt enkelt krypa till korset o byta!

Anonym sa...

Ah vad bra att det löste sig! Jag vet ju inte hur pass stor tillgång man får till stilmallar när man anv. blogger :)