lördag 1 september 2007

Jobba jobba jooobba

Ingen rast, ingen ro... idag är det lördagsjobb igen. Denna gången på ordinarie jobbet. (Jobbar ca var 4:e lördag på ordinarie jobbet samt lite helgjobb då o då på extraknäcket, som jag för övrigt har kvar mest för att jag tycker det är roligt... ;)

Men idag verkar det vara ganska lugnt på jobbfronten, skönt för jag har hunnit göra klart lite grejer som inte hanns med igår.
Funderar på att ta en sväng på stan efter jobbet/på väg hem, sen är planen att ta en promenad, laga mat och ikväll blir det nog bara tv:n o soffan som lockar igen...

Axelstatusen börjar bli lite bättre tror jag, men jag vågar inte ropa hej än o tänker avvakta ytterligare några dagar innan den får göra något ansträngande. Skulle tro att det mest blir spinning till veckan, slutar ju kl 17 alla dagar o då är det massor av spinningpass som passar in på träningsschemat. Får dock se hur knät mår, men nu har ju även det fått vila en vecka från annan träning än promenad så förhoppningsvis går det bara finfint!

Dagens matsedel:
Frukost: Fil med müsli och hallon, osötad grovmacka med keso och makrill (surprise!)
Mellis: Nektarin.
Lunch: Kycklingsallad, samma som igår, ett litet äpple.

Mellis: Tre fullkornsskorpor med smör och ost. (lyxigt!)
Mellis 2: Banan.
Middag: Hemgjord pirog med köttfärs/morot/vitkål, råkostsallad.
Lördagsgott: Hallon med lite lätt vaniljglass.
Kvällsfika: Osötad grovmacka med keso (hungrig!)

Fredagens matsedel:
Frukost: Fil med müsli och hallon, grovmacka med keso och makrill. (kan tyckas tråkigt att äta samma frukost varje dag, men jag tycker frukost är det bästa som finns o det här är "riktig frukost" för mig, jag har många gånger gått o lagt mig på kvällen o längtat efter morgondagens frukost... ;)
Lunch: Thailändsk fiskpytt med råris, råkostsallad, en nektarin.
Mellis 1: Två fullkornsskorpor med ost, en banan.
Mellis 2: En halv grovfralla utan pålägg.
Middag: Kycklingsallad (grillad kyckling, olika salladssorter, kikärter, majs, hemgjord ceasardressing).
Kvällsfika: Jordgubbssmoothie (helglyxvarianten med frysta jordgubbar, vaniljyoghurt och en klick lätt vaniljglass).

Inga kommentarer: