måndag 10 september 2007

Stressveckan har börjat bra

Som vanligt, söndag kväll känns allt stressigt o skitjobbigt. På måndag när veckan väl startar så är det inte så farligt ändå. Det har varit precis lagom mycket på jobbet idag, att göra så att tiden har gått men ändå har jag haft tid att gå igenom alla mina egna bokningar o nu känner jag mig lite lugnare inför det. Imorgon kväll åker jag som sagt till Stockholm o är där på möte på onsdag, nästa tisdag åker jag till Stockholm/Uppsala på kurs, sen ska jag ev till Göteborg på kurs den 4 oktober (hoppas dock de kan lägga om ett kurstillfälle till Stockholm så jag slipper ta mig ända till Göteborg...) och slutligen på kurs i Stockholm igen den 23 oktober. Den sista resan tänker jag kombinera med att åka "hem" en långhelg, äntligen har jag fått all logistik att gå ihop till ett hyfsat pris. Skönt!

Har dessutom äntligen lyckats bena ut vår Tallinn-faktura, räkna ut vem som ska betala vad o vem som är skyldig vem pengar... inte det lättaste, men värt besväret när den tyngden faller från axlarna.

Alltså finns det hopp även för den här veckan... =)
Även om det som sagt inte blir så mycket tid för träning så kan man ju iaf försöka göra det bästa av situationen. Jag måste tänka minst lika mycket på knoppen som på kroppen om jag ska fixa det här...
Egentligen har jag varit olydig o bokat av min kuratortid på fredag, det är ju inte bra att jag skjuter saker o ting på framtiden. Men samtidigt känner jag att det inte skulle ge mig nåt att gå dit den här veckan när det mest är stressigt, jag känner inte att jag har hunnit landa o tänka efter sen förra gången jag varit där. Nästa vecka när jag slutar 17 blir en lättare vecka + att jag har flera hellediga helger framför mig sen, då tänker jag ta nya tag.
Jag har bara tryckt på paus ett tag. Jag lovar.

Vågen visade minus 0,6 kg imorse, så även om jag inte varit på topp senaste dagarna så går det iaf framåt. Neråt.

Dagens motion: 60 min pilates.

Dagens mat
Frukost: Fil med müsli och hallon.
Mellis: Fullkornsskorpa med keso.
Lunch: Kasslergryta med soltorkade tomater och sambal oelek med dinkelris, råkostsallad.
Mellis 1: Liten grovmacka med keso, ett päron.
Mellis 2: Banan.
Middag: Ett kokt ägg, fiberhavregrynsgröt med hallon och lättmjölk, en nektarin.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh härligt! Det är ingen konst att hålla sig till sitt upplägg när livet flyter på. Konsten är ju när man har stressigt eller ska ut och resa osv. Det blir nog bra. Ibland tror jag det är bra att ta en liten längre paus från träning också om man kört intensivt ett tag.

Anonym sa...

Alltså jag menade -härligt med viktnedgången! :-)

Anonym sa...

Ofelia > Så sant som det är sagt, det är i motgångar man prövas. Även om det inte flyter på som man vill alltid, så gäller det att göra det bästa av situationen. Man måste inse att man inte alltid kan vara 100%-ig som man kanske önskar...
Tack! =)

Anonym sa...

Alla dagar kan inte vara perfekta.. tycker du gör rätt i att trycka på paus en stund och sen ta tag i det igen :) Du får ursäkta att jag inte kommenterat på ett tag.. känns som om jag aldrig hinner med alla dessa bloggar, hehe :p

Anonym sa...

Sofie > Tell me about it, tiden räcker verkligen inte till...