onsdag 19 september 2007

Core-debut

Usch, ännu en stressig dag på jobbet... det är helt jäkla omöjligt att hinna med allt man skulle behöva. Tänk vilken dröm om man bara kunde stänga av telefonen en dag (eller några timmar!) o få jobba i fred...
Hemskt att man ska behöva vara stressad över att sluta tidigt på fredag... men jag ska försöka göra mitt bästa på att jobba i racerfart imorgon (trots att vi då är en man kort...).

Så träningen efter jobbet idag var välbehövlig för att rensa huvudet o tänka på nåt annat (för här hemma i brist på annat kommer jag på mig själv med att sitta o fundera över bokningar o saker jag glömt/måste göra...). Planen för dagen var TC Push (dvs halva tiden spinning, halva tiden push/pump o avslutande gemensam stretch) men då jag inte orkade gå hem mellan jobbet o träningen så tog jag ett Core-pass (med boll) innan. Jag har gått på Core en eller två gånger tidigare, för jättelänge sen så jag kände mig ganska grön... men det kändes faktiskt riktigt bra, balansen på bollen var väl inte den bästa men jag ramlade inte av iaf. ;)
Instruktören kom till o med fram till mig efteråt o frågade om jag inte visst det hade kört Core tidigare (jag räckte nämligen upp handen i början på passet när hon frågade om det fanns några nybörjare ibland oss), fast det var nog mest för att jag kört ganska mycket step för henne tidigare...

Dagens motion: Core (med boll) 45 min, TC Push 75 min.

Dagens mat
Frukost: Fil med müsli och hallon.
Mellis: Banan.
Lunch: Kasslergryta med dinkelris, ett halvt äpple.
Mellis: Två fullkornsskorpor med keso, en banan.
Middag: Vit fiberpasta med tacokryddad köttfärssås, ett äpple med kanel.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt det låter med Core med boll. Själv har jag inte hållt på med Core, typ provat en gång bara.

Anonym sa...

Har funderat på att testa core... Dock är min rygg väldigt kass. Har man plant stöd mot ryggen hela tidennärman kör magövningar eller hur går det till?

Anonym sa...

core är så bra!! + att man kan ju faktiskt köra det själv hemma oxå! =)

Prralin sa...

Bille > Omväxling förnöjer!

Johanna > Det finns säkert massor av olika Corepass-varianter. Den jag gick på hade lite blandad kompott av övningar på boll och övningar på golvet. Dock tror jag det är en bra träningsform för att bygga upp ryggen, men kolla med nån som har bättre fysiologiska kunskaper än mig först!

Emelie > Jo man kan ju köra hemma, men jag är ju ett gruppträningsfreak o behöver den "pushen" för att lyckas ordentligt!

Anonym sa...

vad kul med core på boll. här kör vi bara vanlig core men jag skulle vilja testa på boll också =) det blir ju lite mer balans