torsdag 7 januari 2010

Äntligen x 2

Äntligen 1 - Sista grupphemtentan är äntligen inskickad i sin slutliga version. Nu återstår bara några veckors väntan på att få "domen", som jag hoppas hoppas hoppas är godkänd. Sen kan jag spatsera vidare i livet med 30 poäng Projektledning i bagaget (återstår att se om man får nån användning för detta)... Och framför allt; andas ut.


Äntligen 2 - Efter en väldigt... vad ska jag säga... trevande... första månad på nya jobbet känns det som att vi äntligen kan börja komma igång med något. Vår avdelning har haft möte och diskuterat igenom "vårt uppdrag" och det kändes som att det började klarna något. Tålamod är ju inte min bästa gren, och det är just tålamodskrävande att inte själv kunna ta några initiativ. För att jag ska kunna komma igång med mitt arbete är jag beroende av att någon annan kan ta sig tid att lära mig det jag måste lära mig för att kunna jobba. Nu har jag äntligen fått löfte om att detta ska ske, men det återstår väl att se när tanke övergår till handling...

1 kommentar:

Sara sa...

Jag håller tummarna att tentan går bra. Tror jag nog ska du se...

Skönt att det börjar hända något på jobbet med. Lite roligare och vara där då!