tisdag 5 januari 2010

Födelsedagsmiddag på Rådhuskällaren

Det råder lite lustiga födelsedagsdubbletter i släkten på min morbrors sida. Hans sedan länge ingifta fru C har lyckats med följande: Hon själv fyller år samma dag som hennes mans systerdotter (dvs min syster). Hennes pappa fyller år samma dag som hennes man (dvs min morbror). Hennes bror fyller år samma dag som hennes mans mamma (dvs min mormor).

Igår var det dags för dubletten morbror + C:s pappa att fylla år. Det firades med filéfrossa på Rådhuskällaren med Malmösläkten. Väldigt gott och trevligt, att rekommendera!

Och som om det inte räckte med ovan nämnda födelsedagsdubbletter så fick vi igår ännu en match när vi började prata om nästa veckas födelsedagar; C:s mamma och Sara (som var med då hon för tillfället är på besök från Övik) fyller år samma dag. Bingo!

För de flesta avslutades kvällen med några varv i Wheel of Malmö, men eftersom jag är född fegis (och står för det) så höll jag mig kvar på marken. Jag gillar att stå med båda fötterna på jorden.

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Jag kikade på hjulet när jag var nere nu på nyår och det kan jag säga att jag inte hade satt min fot i. Håller med du!

Nenny sa...

Åhh filéfrossa lät gott! =) Mums.
Kram