fredag 8 januari 2010

Detox?

Jag blev lite inspirerad av en tjej på jobbet som kör en detox-period på 10 dagar. Ingen fasta eller dricka-konstiga-grejer-kur alltså utan att äta men utesluta "gifter" i form av alkohol (oj, det blir svårt), kaffe (ojoj, ännu svårare...), kryddor, socker, vitt, mjölkprodukter und so weiter. Tjejen i fråga gjorde samma kur för ett år sen och säger sig då ha mått väldigt bra efter "kuren" och blivit mycket piggare. Något som jag inte skulle tacka nej till...

Kanske värt att prova? Tips? Erfarenheter? Recept?

5 kommentarer:

Sara sa...

Tycker jag låter som en bra grej. Testa det!!
Har dock ingen erfarenhet eller tips att ge.

Kattis sa...

Skulle va det där med kaffet du får svårt för bara... ;)

Prralin sa...

Kattis - Är du på en kaffe-avgiftnings-utmaning?!? :)

ofelia sa...

Jag har också funderat på det! Har ju köpt en riktig juicemaskin (råsaftcentrifug) också! tänkte antingen
a) "Light-Detoxa" med sikte att få bort sockersuget. Så mycket grönt och protein.

b) Detoxa mer på riktigt Sallader och juicer.
har inte bestämt ,mig ännu riktigt!

Jenny sa...

Jag kör detox nu, tabletter från metho-draine. 30 dagar. Aldrig provat innan o får se hur jag känner efter denna kuren. :)