måndag 11 januari 2010

Brrrrrrrr

Imorse gjorde jag misstaget att titta på termometern. Den visade 0 grader och därför tyckte jag inte att det var lönt att dra med sig hela artilleriet idag. Enkel uppsättning mössa, vantar, halsduk borde ju räcka. Och långkalsonger kändes onödigt.

Jag glömde bara en liten detalj. Att jag befinner mig i Skåne. Och att skånsk vintertemperatur inte funkar riktigt likadant som norrländsk dito...
Dessutom hade ett stort fönster här på jobbet blåst upp (!) någon gång under helgen och stått öppet - inte så himla varmt här inne heller med andra ord.

Det är kallt så in i helsicke!

Och inte kan man jobba sig varm heller...

1 kommentar:

Sara sa...

Ja nog vet jag om det där med skånska vintertemperaturer nu nog...
Förstår att det var kallt.
Och så råga på det - det där med fönstret. Du lär ha svårt o få upp värmen idag!