tisdag 26 januari 2010

Svälja stoltheten

Ibland måste även "Fröken-Kan-Själv" svälja stoltheten och faktiskt fråga om hjälp. Som när torkarbladen på bilen frusit sönder och fröken inte själv lyckas ta loss dem. Hur svårt kan det va?!

Hej macken, jag är ett korkat fruntimmer som behöver hjälp att byta torkarblad. Kan man få hjälp med det här? Det kunde man. Och till min tröst så hade även mack-fröken vissa svårigheter att få loss dem - och jag hade själv varit rätt på det men vågade inte bruka det våld som behövdes eftersom jag inte visste om det var rätt.

Även om jag egentligen är av åsikten att det är bra att man är bra på olika saker (mack-fröken på att byta torkarblad och jag på att boka och konsultera resor... äh på it menar jag... just det ja...) och att det inte är fel (tvärtom!) att vända sig till de som är experter... så jo, jag tycker att man som snart 29-åring ska kunna byta torkarblad på sin egen bil. Även om man varit utan bil i sju år.

Nästa gång kan jag själv!

3 kommentarer:

Bosse Bildoktorn sa...

Tycker det är helt ok att be om hjälp när de dessutom frusit fast.. man vill ju inte förstöra polon! du kan va lugn, du är långt ifrån min bil-bimbo-kompis....
Sen kan jag ge lite tips när det gäller däckbyte, om du vill höra vid tillfälle??

Nenny sa...

Alla är vi barn i början. Man kan inte allt och man kan inte göra allt själv. Nästa gång kanske du kan själv. Men visst är det tur att vi alla kan olika saker. =)
Kram

Sara sa...

Jag tycker nog som "Bosse Bildoktorn" där att man kan be om hjälp med saker man inte kan. Men visst bör man lära sig en del med....

Men som du säger - nästa gång kan du göra det själv! Det är ju bra det om du känner att du vill/behöver göra det själv...