lördag 9 januari 2010

Helgmys

Nej, hockeyn gick ju inte riktigt som planerat... Modo räddade dock en poäng genom att jobba sig upp till oavgjort, men sen vann Rögle i förlängningen. Det var trevligt med lite "riktig" hockey (om man nu kan kalla bottenmötet för det...) live igen - bara en månad kvar till nästa gång. Och då blir det hemmamatch! Och då måste Foppa se till att var back on ice igen!

Helgen har med andra ord börjat ganska bra. Redan igår var det fredagsmys med tacos och Let's Dance med några goda vänner hemma hos mig och Fritzen. Det känns lite märkligt att träffa vänner som man känt sen högstadiet och hållt kontakten och umgåtts med hela tiden sen dess, men som aldrig varit hemma hos mig (när jag bor själv och inte hos mina föräldrar alltså), aldrig träffat Fritzen osv. "Oj, är du intresserad av inredning." Fritzen gjorde succé som vanligt. Han charmar alla.

Ett hem kan ju faktiskt säga ganska mycket om en person... Och det känns bra att jag äntligen kan få bjuda hem mina Skåne-vänner. Till mig själv.

3 kommentarer:

Sara sa...

Jag tycker du har bjudit hem vänner till dig själv massor av gånger.
Men det kan ju vara bra o få prova på o bjuda hem barndomsvänner sådär enkelt med ett tag.
Jag förstår hur du menar....

Prralin sa...

Jo självklart, men inte vännerna här i södern...

mamma sa...

härligt jag förstår att du tycker så